Eerste event & Holi! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Eerste event & Holi! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Eerste event & Holi!

Blijf op de hoogte en volg

30 Maart 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Het duurt elke keer langer dan ik eigenlijk gepland had maarja dan heb ik ook weer veel te vertellen! Vorig weekend was mijn eerste event; Sounds & Bites! Allemaal leerlingen van de school gingen optreden dus we hadden superschattige kindjes die gingen dansen, wat theater en zang/gitaar/piano optredens! :D Was allemaal echt leuk! Ik had allemaal tafels verhuurd en zo hadden we dus ook een klein marktje. Het was allemaal heel geslaagd alleen de markt had wel wat drukker mogen zijn! Eind mei hebben we de volgende editie dus dan gaan we meer reclame maken specifiek voor de markt! Natuurlijk was er ook eten te koop van SPAK & beans en dat ging suupergoed! :D Mega goede omzet die dag! :D
De dag erna hadden we het eerste kinderfeestje met prinsessenthema. De moeder had gevraagd of we een echte Bdaycake konden maken, dus.. heb ik recepten van m'n mutti gevraagd en een fantastisch mooie taart gemaakt in de vorm van n kroon!:P Ze had ook hapjes voor de ouders gevraagd maar die warenuiteindelijk met veel minder dan verwacht en aten bijna niets, dus die hebben we die avond zelf lekker opgegeten met wat wijntjes en biertjes :)
Toen werd het dinsdag en was het Holi Festival! :D echt zoo leuk! Ik was de dag van te voren met Merle al een outfit gaan shoppen want die verf krijg je niet uit je kleren hadden we al gehoord en 'je moet iets wits aan want dat ziet er het leukste uit!' vertelde Sajana (zij werkt hier op de receptie) Dus dat had ik natuurlijk gedaan! Op de dag zelf was ik eigenwijs en dacht dat als je gewoon over straat gaat lopen mensen je echt niet gaan aanvallen... Dus, ik ging gewoon de straat op om te ontbijten. In het begin ging het best goed, wat waterballonnetjes die om me heen kapot knalden maar verder niets. Maar op een gegeven moment kreeg ik een hele mooie waterballon op mijn rug. Nog steeds best acceptabel :) Uiteindelijk ging ik nog even een waterpistool en wat extra kleurtjes kopen en toen werd ik daar bij die winkel helemaal belaagd :P Enja als je eenmaal echt bekogeld bent dan durft iedereen natuurlijk :D maargoed het is dus een nationale feestdag waarbij je overal iedereen mag bekogelen met water en verfpoeder en dan roep je bij 'Happy Holi' :D Wij hebben een enorm gevecht gehouden in de tuin van SPAK met buurkindjes etc! Echt heeel leuk! :D en smiddags gechilld in de zon, weerwolven gespeeld en uiteindelijk nog rond gaan lopen maar toen was alles al afgelopen en keek iedereen ons een beetje raar aan we nog geschminkt enzo rondliepen :P Toen zijn we nog bij de Kumari van Patan terecht gekomen. De Kumari is een "levende godin" Het is een jong meisje die word uitgezocht op bepaalde uiterlijke kenmerken. Hieraan voldoen dan een aantal meisjes en dan vervolgens om Kumari te worden moeten ze de kleren van de vorige Kumari kunnen aanwijzen en dan als laatste worden die meisjes in een donkere kamer gezet en bang gemaakt met geluiden en maskers etc en het meisje wat niet gaat huilen wordt dan de volgende Kumari. Zij woont in de tempel, zonder haar familie en haar voeten mogen de grond niet raken dus zij wordt overal heen getild. En ze moet dus elke dag (ik weet niet hoe lang of hoe vaak) helemaal aangekleed en opgedirkt in een ongemakkelijk stoeltje zitten. Als bezoeker mag je dan dus naar binnen, moet je naar boven lopen en dan kom je in een voorkamer waar allemaal foto's van haar hangen en dan word je verteld dat je dus zo 'the living goddess' gaat zien, ook donaties mag doen en dat ze waarschijnlijk niets zal zeggen of zal antwoorden. Dan ga je een minikamertje in waar een klein meisje bijna zit te trillen, ze zegt niets en kijkt je niet aan. Het was zo zielig en ongemakkelijk dat we snel ook weer weg zijn gegaan maar de mensen geloven dus dat zij de levende godin is.. Erg indrukwekkend! Arm kind. En het ergste misschien wel, is dat als ze op de dag dat ze ongesteld wordt, wordt vervangen want dan is ze niet meer heilig en dan is ze dus niets meer waard. Ze mag weer terug naar haar arme familie, heeft geen enkele status meer en geen man die haar wil. Als ze geluk heeft kan ze op hele late leeftijd nog een heel erg wanhopige man vinden om te trouwen..

Dus.. verder heb ik al een kwart van mijn stage erop zitten! Gaat snel toch! En is elke dag nog steeds heel boeiend en kom ik nog steeds niet echt aan mijn vrije dagen toe! :P Maar dat is alleen maar goed! Ik ga waarschijnlijk over twee weken een tripje maken. Ik dacht naar Pokhara te gaan maar nu stelde Sangmee (één van de twee meisjes van SPAK & beans) voor om met z'n drieen naar haar geboortedorpje te gaan. Dus we zullen zien! :D Wordt sowieso wel leuk! :D Vanavond treden Marloes, Jaco en Sjoerd op (Oprichters van SPAK) Dus daar ga ik nu naar kijken!

Oh en voor de mensen die geen whatsapp hebben; ik heb een Nepalees nummer dus als jullie willen smsen kan dat! Mijn nummer is: 009779808522684

xxxxxx

  • 30 Maart 2013 - 20:43

    Pieter:

    Gaat lekker he sjattie! ben echt trots op je!!
    ;)

  • 30 Maart 2013 - 21:34

    Esmee:

    Leuk verslagje weer miles! Wel echt heel zielig voor dat meisje inderdaad! Heel apart. De tijd vliegt he! Ben blij dat je zo geniet :D xxxxx

  • 31 Maart 2013 - 12:26

    Danielle:

    Super leuk verhaaltje weer!! Echt vet wat je daar allemaal mee maakt. Geniet ervan! xx

  • 31 Maart 2013 - 12:30

    Dennis:

    Hey sis, klinkt superleuk allemaal! gelukkig gaat het werken ook top. de taart zag er goed uit:)
    veel plezier nog! x

  • 06 April 2013 - 10:23

    Joke:

    Hey Milou!

    Even je verhalen zitten lezen.. wat een ervaringen!! Klinkt erg goed allemaal! Leuke stage ook!!
    Fijn dat het je allemaal zo goed bevalt!
    Ben jaloers! Krijg weer kriebels om zelf op stagereis te gaan!
    Meid!! Geniet van iedere dag!! Heeel veeel succes nog!!

    xx

  • 13 April 2013 - 18:58

    Francois:

    Hallo Milou,
    We zijn blij dat jij het zo naar je zin hebt. Geniet ervan, want deze ervaringen neemt niemand je af.Hou je goed en nog veel succes. Liefs John en Francois. xxx

  • 11 Mei 2013 - 09:56

    Matthijs En Bieuwke:

    Hoi Milou,leuk dat je zoveel meemaakt!Gelukkig dat je niet aan de uiterlijke kenmerken van de levende godin voldeed,anders was het natuurlijk helemaal verkeerd met je afgelopen [tertug naar je arme familie,en geen man de rest van je leven].Veel plezier nog!!Groetjes.

  • 20 Mei 2013 - 11:31

    Oma LIEGE:

    Lieve Milou
    De tijd vliegt kijk al er na uit dat je weer voor me staat en je hoor zeggen
    Bedankt voor het lachen
    dikke knuffel oma LIEGE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11474

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 21 Maart 2016

Stage bij KITA in Kumasi, Ghana

24 September 2014 - 19 Maart 2015

Stage Huancayo Peru

30 April 2014 - 22 Juli 2014

Minor Bangalore

20 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage bij SPAK in Kathmandu

Landen bezocht: