Het leven hier - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Het leven hier - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Het leven hier

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste! :D

Ik moet zeggen dat ik al behoorlijk gewend ben hier dus denk dat het wel weer es tijd is voor een verhaaltje!
De eerste twee weken voelde elke dag als een week dus ik had ook echt het idee dat ik al zeeker een maand weg was. Ook 's avonds was ik echt gesloopt, sommige dagen had ik best net zoals de meeste Nepalesen wel om 21uur willen gaan slapen :P Dat heeft waarschijnlijk ook ermee te maken dat het hier altijd al rond 6uur donker word! En de dagen beginnen vroeg. Ofja, voor mij vaak wel. Het is hier nu 06:48 en ben al volop wakker! Wekkers doe ik hier niet aan, ben eigenlijk altijd wel voor 7uur wakker. Maar ik geniet er wel van eigenlijk. :) Dan begin ik gewoon rond 8uur met werken, nog lekker rustig in huis en dan komen er één voor één wat mensen naar beneden :) Ik kan er wel van genieten!

Ik heb niet echt last gehad van een cultureshock maar ik heb wel echt veeel minder energie gehad door de vele nieuwe indrukken die je opdoet op een dag maar sinds afgelopen vrijdag ongeveer voel ik me helemaal thuis en heb ik mijn fijne energie weer terug!

Maar nu dus de blijste! :D Wat een fantastisch land! Ik ken ondertussen de weg hier in de buurt een beetje en weet waar ik voor de meeste dingen moet zijn. Ik zal jullie even een beetje vertellen hoe mn leventje er hier uitziet :)

Nou dus 's ochtends vroeg wakker, ik ben nu aan het werken aan een boekje voor SPAK, 16 pagina's, ik krijg de teksten en de foto's aangeleverd alleen ik moet er (in fotoshop, waar ik van te voren nog nooit mee gewerkt had maar nu best al een beetje goed in ben) een leuk boekje van maken en natuurlijk een pagina toevoegen over SPAK & beans!

Vandaag worden als het goed is de flyers van SPAK & beans geleverd ( heb ik ook gemaakt) dus ik ben heeel benieuwd hoe mooi ze zijn geworden :D Ook krijg ik een dezer dagen m'n visitekaartjes ;)

Nou goed, ik werk dus aan het boekje en ben bezig met het event 'Sounds & Bites' te organiseren. Dit is op de 23e en dan gaan alle leerlingen van de school (ofja degenen die willen) optreden en dan is er eten verzorgd door SPAK & beans en we organiseren een marktje! Nu hou ik me niet bezig de optredens van die dag maar de rest regel ik allemaal! :D Ik heb al best een aantal tafels verhuurd wat gelukkig veel makkelijker ging dan verwacht! :D

Verder ben ik vooral heel druk met SPAK & beans. Voor degene die nog niet weet wat het is; het is een klein catering bedrijfje die momenteel vooral zoetigheden maken (chocolaatjes, taarten, biscotti's, etc) We staan op dit moment op de zaterdag en zondag ochtend op marktjes waar we onze spullen verkopen. En dat gaat steeds beter! :D We doen daarnaast ook cateringklusjes maar ik ben nu vooral bezig met meer plekken te vinden om onze spullen te verkopen. We verkopen tot nu toe alleen onze biscotti's aan Vienna (leuk en lekker bakkerijtje hier in de buurt) en dat gaat als een trein! Afgelopen week 2 keer nieuwe kunnen brengen! :D dus dat is superchill! Ook krijgen we deze week de eerste order van een, voor begrippen van hier, heel chique restaurant genaamd Jardin (spreek uit zoals je het schrijft en niet op z'n frans :P) daar gaan ze onze producten op de dessertkaart zetten! :D Hoe vet! Ook heb ik deze week nog een aantal gesprekken met ondernemers waar we hopenlijk ook mogen gaan verkopen!

Aah trouwens dat had ik nog niet verteld, ik doe dit niet allemaal in m'n eentje maar we hebben 2 meisjes, Sangmee en Tanuja, in dienst. Zij komen op donderdagochtend en vrijdagochtend hierheen om dit allemaal klaar te maken. Ik help hier een beetje mee en zit in de keuken erbij te werken want ze zijn helaas nog niet superzelfstandig maar wel heel leuk! :D en dan gaan ze om de beurt mee naar de zaterdagmarkt en de zondagmarkt! Maaar nu dus met de nieuwe order van Jardin en de drukte op de markt én de vele afname van Vienna is het goed mogelijk dat we al snel een extra dag moeten gaan werken! Dus dit wordt wel een drukke maar spannende week! :D

Nou dat voor SPAK & beans! Voor iedereen die onze FB pagina nog niet geliked heeft, doe dat even dan zie je ook wat voor leuke en lekkere dingetjes we doen! ;)

Verder geef ik Nederlandse les, wat ook echt suuperleuk is! het zijn drie meisjes en 1 jongen en ze zijn suupergemotiveerd! Ik merkte alleen laatst dat ze een beetje gedemotiveerd werden omdat het wat moeilijker werd en ze het idee hadden dat t alleen maar moeilijk was en dat ze nog niets konden dus toen heb ik een les besteed aan alleen maar praten. Boeken dicht en hoppa! We hebben gesprekjes gedaan, woorden teruggehaald die ze al gehad hebben, zelf zinnen laten maken, etc. etc! Echt heeel leuk! ze waren aan het einde van de les ook echt weer superenthousiast en zeiden zelf: Nederlands leren is moeilijk MAAR ook leuk! :D dus ik denk dat we goed bezig zijn! :D

Ook heb ik mijn eerste Nepali les gehad! Best moeilijk vind ik het maar wel echt heeel leuk! Je kunt toch echt best veel leren in een uur, morgen weer dus ben benieuwd. :D

pff ik wou nog vanalles vertellen maar dit is alweer een behoorlijk verhaal dus ik zal het hier even bij houden :)

Maar dus, ik hoop dat jullie hebben kunnen lezen dat ik het hier heel leuk heb en het goed met me gaat! :D Voor iedereen die nog geen vakantieplannen heeft, kom naar Nepal! Het is echt de moeite waard! :D en ik zal snel weer even een verhaaltje schrijven over alle rest die ik jullie nog wil vertellen :)

Fijne dag allemaal en tot snel!! :D

xxxxx

  • 11 Maart 2013 - 08:10

    Cecile:

    Aaaah Milou, je enthousiasme en vreugde spat van mijn beeldscherm af zo op de vroege morgen! Wat superleuk dat je Nederlands les geeft en begrijpelijk dat die mensjes het moeilijk vinden hahah, is ook moeilijke taal. En ook goed om te horen dat SPAK& beans steeeds beter gaat lopen. Ik zit alweer in volle afwachting op je volgende verhaal. Geniet van je tijd daar, want het is voorbij voor je er erg in hebt. xxxxxxx Cecile


  • 11 Maart 2013 - 08:52

    Hanneke:

    Muppett! Wat een leuk verhaal weer! Ik ben blij dat je zo enthousiast bezig bent.. Heerlijk:P Jij voor 7 uur wakker vind ik wel heel vreemd om te horen!;)

  • 11 Maart 2013 - 10:42

    Lilian:

    Hai Milou,

    Het is nu 10.38 uur maar als ik jouw verslag lees, zeker over jullie taarten enzo, dan loopt het water in mijn mond!

    Alle goeds hier uit Rosmalen

  • 11 Maart 2013 - 15:34

    Daniella :

    He Milou, Geweldig om je verhalen op deze manier te kunnen lezen! Je hebt het goed naar je zin blijkt uit je reisverslagen. Heel veel plezier!! (Het sneeuwt vandaag overigens weer in Heerlen... Hoe is het weer in Nepal?) Groetjes, Daniella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 11473

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 21 Maart 2016

Stage bij KITA in Kumasi, Ghana

24 September 2014 - 19 Maart 2015

Stage Huancayo Peru

30 April 2014 - 22 Juli 2014

Minor Bangalore

20 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage bij SPAK in Kathmandu

Landen bezocht: