Eerste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Milou Lommelen

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste! :D

Hoii!

Alles goed daar??

Hier is het heel fijn! Ik zal jullie even mn hele verhaal vertellen van m'n eerste dagen!
Mn vluchten waren wel redelijk, toch wel zwaarder dan ik had verwacht! Had erg weinig geslapen en toen kwam ik natuurlijk om 7uur sochtends in Delhi aan en moest ik daar overstappen maar naar een andere maatschappij enzo en dat was natuurlijk allemaal eventjes moeilijk, moeilijk maargoed n lief Indiaas vrouwtje heeft me goed geholpen en zelfs m'n tas voor me opgehaald en weer afgegeven op de goeie plek (vond ik wel zielig want ze was 1.50meter ofzo en ik had geen fijn koffer op wieltjes maar 'n redelijk zware backpack :P)
Maargoed na even wachten was het toch nog redelijk snel geregeld en kon ik door. Nog even moeten wachten en toen m'n vlucht naar Kathmandu. Suuupermooie landing! Eerst zie je de besneeuwde bergtoppen boven de wolken uitkomen dan ga door de wolken en daarna zie je de bergen en het dal! Echt prachtig! :D
Eindelijk aangekomen in Kathmandu heb ik echt maar 3minuutje ofzo hoeven wachten en toen waren Marloes (stagebegleidster) en Sanna (eigenaresse van SPAK n beans) er al om me op te halen. Daar was ik achteraf heel blij mee want wat ik natuurlijk niet meteen door had, was dat er voor het eerst sinds 5maanden weer eens een staking was! Dan ligt het hele land stil en niemand weet waarom :P Dan zijn dus alle winkels, kantoren, restaurants en wat je ook ma kunt bedenken dicht, behalve het vliegveld. Er mag dus ook helemaal geen verkeer op straat alleen speciale toeristen bussen om de mensen van het vliegveld te halen.. Maar dat betekende dus dat die meegaa drukte op de wegen wat zo typisch aan Kathmandu is, er niet was :P Alleen maar hordes mensen die over de straten liepen! Ook een leuk gezicht hoor :D Maargoed dus eerst een stuk met de bus naar een groot hotel daar hadden zij de fietsen staan (Ja das dus echt de grap ze doen hier superveel op de fiets) en toen lopend met de fietsen verder tot aan SPAK, meteen even een pak met geld gepind waardoor mn portemonnee al niet meer dicht ging! Heel leuk om ook eens een keer meerdere briefjes van duizend in mn portemonnee te hebben gehad :P
Bij SPAK aangekomen, m'n kamer bekeken die erg chill is! Ik zit in een apart gebouwtje in m'n eentje waar ik n fijne kamer heb met eigen douche enzo. Badkamer is trouwens echt mooi ingedeeld, je hebt eerst links de wastafel dan in het midden de douche (zonder gordijn of douchebak ofzo) en rechts in het hoekje het toilet dus mn hele badkamer en wc worden elke keer zeiknat als ik douche, maargoed daar is vast n goede reden voor ;)
Toen even kennis gemaakt met iedereen en het schoolgebouw bekeken. De benedenverdieping is helemaal voor de school en de keuken en dan heb je op de eerste verdieping nog 4 slaapkamers, het dakterras en het kantoor. Ook erg chille kamers, over 1,5 maand ongeveer ga ik ook daarheen verhuizen waarschijnlijk.
Nou toen even mn spullen uitgepakt en gedoucht en savonds gaan eten. Gelukkig waren er savonds al een paar restaurantjes weer stiekem open! Eten was lekker! totaal niet nepalees die avond gewoon een wrap met kip gegeten :P Gisteren trouwens wel dal bat gegeten das het typische Nepalese gerecht en dat is erg lekker! Is een groot bord met in het midden een rondje van rijst en dan eromheen allemaal verschillende dingetjes zoals bladspinazie, seizoensgroenten met een wat pittiger sausje, superpikante augurkjes, een of ander groen sausje, yoghurt, iets ondefinieerbaars en dan een soort van ja t lijken wel taco's ofzo erbij. En alles wordt zoveel aangevuld als je wilt! Nja in ieder geval erg lekker en supercheap! we waren voor 200roepies pp klaar die avond ( ong 2euro ) dus das ook zeker fijn :D
Maar toen; mn opdracht! Ik ben gisteren gaan lunchen met Marloes en Sanna om het te hebben over SPAK n beans. Dit is het dochterbedrijfje van SPAK, een cateringbedrijfje. Allemaal nog erg klein ze staan momenteel alleen op de zaterdagmarkt, waarschijnlijk vanaf volgende week zondag op de zondagmarkt en op evenementen van SPAK maar er liggen grote plannen om dit allemaal uit te breiden! Sanna heeft dit dus allemaal opgestart de afgelopen 8/9 maanden en omdat zij over 1,5 week naar huis gaat mag ik dit gaan overnemen! :D Superleuk dus! Ze heeft zelfs personeel! Dus m'n hoofdopdracht wordt, zoals het er nu uit ziet, SPAK n beans leiden met alles erop en eraan! Financiën, personeel aansturen, nieuwe klanten en opdrachten binnenslepen etc etc! Dus ik ben er blij mee! :D Daarnaast ga ik natuurlijk ook nog wat eventplanning doen! We gaan waarschijnlijk op 23 Maart weer een 'Sounds Bites' organiseren hier bij SPAK dus dat wordt allemaal leuk! :D Heb vandaag meegedaan met de training van het personeel van SPAK n beans en morgen weer en dan sta ik zaterdag voor het eerst op de markt!
Daarnaast ga ik trouwens nog meer leuke dingen doen! Ik ga Sanna haar Nederlands klasje overnemen! Vier mega gemotiveerde Nepali's die NL willen leren! Ik ben gisteren meegeweest en het lijkt me echt leuk dus dat ga ik zeker doen!
En ik ga vanaf volgende week zelf Nepalese les nemen! :D

pff okee mega verhaal al dus ik ga t hier even bij houden, het gaat in ieder geval goed met me en verveel me niet! :D

Ohjaa nog 1 dingetje :P ik ga volgende week al mn eerste tochtje maken! We gaan met 8 of 9 meiden van SPAK en n paar anderen naar een of ander stadje in de bergen ( weet de naam eik niet :P) maar dan gaan we daar komende maandagavond overnachten en dan gaan we dinsdag 'n tocht maken en dan laat in de middag/savonds weer terug!

Haha ik kan nog wel zo'n heel verhaal schrijven en ben pas 3 dagen hier :P nja lieve mensen tot snellll!

xxxx

Ohjaaa! Ik ben trouwens gewoon bereikbaar via whatsapp :D en ik zal foto's op FB zetten want deze site werkt te verschrikkelijk om foto's up te loaden!

xxxxx

  • 21 Februari 2013 - 14:00

    Danielle:

    Heeee Milou!!

    Klinkt super meid!!! Wat leuk dat je al een verhaaltje online hebt gezet!
    Hahaha! Ik zie het vrouwtje van 1.50 al met die backpack van jou lopen!
    En natuurlijk heb jij het weer dat er net dan een staking is als je aan komt he!
    Ik hoorde al dat je appartementje goed beviel, gelukkig! Super mooi die indeling van de badkamer, sowieso dat ik dat later ook wil haha!;)

    2 euro voor je avond eten is echt niet voor te stellen! Super chill inderdaad, van het dagelijks leven daar wordt je portemenee dus niet veel dunner haha!
    En echt super vet dat je waarschijnlijk dat hele bedrijfje gaat leiden daar, het klinkt echt alsof dat goed bij je past! "En en en en en" zie ik alleen maar staan bij wat je allemaal gaat doen! Je gaat je niet vervelen! Superrrr leuk allemaal.

    Nou, geniet ervan, maar zo te horen doe je dat nu al:)!!
    Ik kijk al uit naar de foto's! Enjoy!!!

    xxxxxxxxx

  • 21 Februari 2013 - 14:26

    Rachelle:

    Klinkt top! Geniet ervan. x

  • 21 Februari 2013 - 15:32

    Resie:

    Ha maedje,

    Wat ein leuk verhoal! Ben blie om te heure dat t leuk is doa. En dat t aete lekker is, is auch sjoan mitgenomme...
    Leuke opdrach auch! Is waal ech get veur dich.
    Ich goan noe effe facebook checke om dien foto's te bewonjere.

    xxxmam

  • 21 Februari 2013 - 15:49

    Selena Wilena:

    Aaaaah wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Klinkt als topstage/opdracht. Echt heel leuk! Geniet ervan mop. Ben nu al benieuwd naar je volgende berichtje! Kussen vanuit Eindhoven

  • 21 Februari 2013 - 16:41

    Jorien:

    Haaaai!

    Klinkt super leuk allemaal, echt een goede taak voor jou, mensjes delegeren;)
    Ben benieuwd hoe het er daar uitziet!
    Zo'n lange vlucht kan niet anders dan een beetje fout gaan, maar gelukkig ben
    je goed opgehaald enzo:)
    Al je plannen klinken super, hou ons maar goed op de hoogte!
    Veel plezier & Miss youuu
    xxxxxxx

  • 21 Februari 2013 - 19:30

    Crombag:

    Suuuper fijn allemaal milli!!! Klinkt echt super leuk en ben echt blij dat je het naar je zin hebt:) en doorgaan met die verhalen schrijven he;)

    Kusjes for youuu!

    X

  • 21 Februari 2013 - 21:20

    Robin:

    Hey meid

    Super goed om te lezen dat je goed bent aangekomen!!
    En wat in vette opdrachten heb je te doen;)

    Ben benieuwd naar de foto's!! Veel plezier

    kuss

  • 21 Februari 2013 - 22:18

    Tessa:

    Ha chica! Klinkt super goed allemaal :)! Fijn om te horen dat je het leuk hebt daar. Geniet er met volle teugen van! Dikke kus uit Maastricht

  • 21 Februari 2013 - 23:01

    Oma Lommelen:

    Lieve kleindochter
    Fijn om zo snel iets van je te horen ,en wat een leuk reisverslag kijk al uit naar je volgende belevenis Mooswiefke uit limburg veel succes dikke knuffel Oma lommelen

  • 22 Februari 2013 - 14:28

    Matthijs En Bieuwke:

    Fijn dat je het naar je zin hebt!!Van die douche dat snappen we wel,n.l dat als je zelf gewassen bent ook meteen de hele badkamer schoon is.Groetjes!!

  • 22 Februari 2013 - 17:08

    Francois Lommelen:

    Hoi Milou,
    Wat leuk dat je al zoveel heb te vertellen over je leuke spannende meegemaakte avontuurlijke enz. enz reis. Ben eveneens benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier en hou je goed.
    Liefs Francois en John.

  • 23 Februari 2013 - 11:57

    Dennis:

    eyy sis! beetje laat maar toch! klinkt ziekelijk! mooie kamer en vet van dat bedrijfje.
    Ben jaloers op je. buiten het feit dat het eten daar te pittig is en je een hond hebt en dat je daar 500km boven zeeniveau zit.

    be safe, enjoy en tot snel. x

  • 24 Februari 2013 - 15:05

    Oma En Opa Peeters:


    Hoi Milou,
    We zijn wat later met onze reactie,ik moest eerst uitvogelen hoe FB werkt {nooit te oud om te leren!!}
    Je bericht gelezen en verheugen ons dat de reis zo goed verlopen is en je onderkomen zo naar je zin is.
    Je verslag geeft de indruk dat je het wel naar je zin hebt.En je nieuwe klus past wel in jou straatje!
    En dat tripje dat jullie gaan maken ziet er goed uit.
    Nou Milou geniet van je stage en vooral van dat land met zijn bijzondere cultuur!

    Met een dikke knuffel oma en opa peeters


  • 27 Februari 2013 - 19:03

    Han:

    Milou, ik kan me helemaal verplaatsen, leuk om te lezen. Kom net van de Mont Blanc, dan is het nog maar een sprongetje naar de Mount Everest, alleen hadden we daar een zuurstofballon in de truck liggen...en vorige week niet.
    Veel plezier.

  • 27 Februari 2013 - 19:51

    Katja Peeters:

    Hoi Milou,
    erg leuk om jou avontuur te lezen. Ik kan het me al helemaal voorstellen, haha.
    Lekker genieten daar en wij genieten hier dan weer van jou verhalen ;)
    Veel plezier!! Groetjes X Katja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 11455

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 21 Maart 2016

Stage bij KITA in Kumasi, Ghana

24 September 2014 - 19 Maart 2015

Stage Huancayo Peru

30 April 2014 - 22 Juli 2014

Minor Bangalore

20 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage bij SPAK in Kathmandu

Landen bezocht: