Eerste dagen in Peru - Reisverslag uit Huancayo, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Peru - Reisverslag uit Huancayo, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Peru

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2014 | Peru, Huancayo

Holaaa!

Okee, ik ga weer proberen om jullie een beetje een beeld te geven van mijn leven in Peru! Ik ben donderdag ochtend aangekomen in Lima na een prima reis. Na een paar uurtjes overbrugd te hebben, had ik de bus naar Huancayo. Dit is een busrit van 8uur ongeveer waar je over een bergtop heen gaat van 4500m waarna je weer daalt tot 3300m in Huancayo. Van zo snel in hoogte stijgen kun je hoogteziekte krijgen, waar je behoorlijk beroerd van kunt worden maar gelukkig heb ik heel weinig last gehad van de hoogte.

Bij aankomst in Huancayo werd ik opgehaald door Matt en Serei, dit zijn mijn 'bazen' van Blue Sparrow. Ze zijn heel jong en supervriendelijk! De eerste nacht heb ik bij hun in huis geslapen en de dag erna hadden zij een meeting gepland in een dorpje. Ik werd (en word helaas nog steeds) vroeg wakker door de jetlag en ben met ze meegegaan. Hier merkte ik wel een beetje van de grote hoogte. Ik krijg elke keer als we weer wat hoger gaan een beetje koppijn of/en licht in m'n hoofd maar gelukkig niets ernstigs.
Die reis de bergen in was supermooi! Aangekomen bij het dorpje, was er niemand voor de meeting omdat er een danscontest bezig was en er kwam een auto tour langs in de buurt dus ja dan komt gewoon niemand opdagen ;)

Na dit tripje zijn we teruggegaan naar hun huis en ben ik maar weer naar bed gegaan want de combinatie van m'n 36uur durende reis plus die hoogte is slopend. Na een middagdutje ging ik eindelijk naar m'n gastfamilie. Uiteindelijk ben ik bij een ander gezin terecht gekomen dan gepland en dit voornamelijk omdat de plek waar ik nu zit iets meer luxe heeft zodat we waarschijnlijk de hele periode hier kunnen blijven :)

M'n host mamita heet Theresa en is supervriendelijk. Ze heeft een mini restaurantje waar je elke middag voor 4 soles een soep en een hoofdgerecht kunt eten ( 1 sole = 30cent ). En dit eten staat dus ook altijd klaar in de keuken. Als Theresa thuis is verzorgt ze je ook nog of anders kun je gewoon de hele dag pakken waar je zin in hebt. En het eten is lekkerrr :D Verder heeft Theresa 5 kinderen die tussen de 20 en 31 die ook allemaal in huis wonen waarvan er 1 getrouwd is die samen met z'n vrouw en supercute kindje een eigen appartement heeft in hetzelfde huis. En allemaal zijn ze supervriendelijk en gezellig :) Theresa's man woont in de bergen want geeft daar les en die komt dus elke maand maar 1 of 2 dagen thuis. Maar ook hij is superlief, hij was er toevallig mijn eerste twee dagen en heeft gister gebakken banaan als ontbijt voor me gemaakt :)
Maar ik heb dus tot nu toe een eigen kamer hier, ze hebben sinds deze week een warme douche geinstalleerd (lees: er hangen 2 draden die ik in het stopcontact moet duwen en dan komt er als het goed is warm water uit :D ) en er is wifi. Er is alleen in deze landen geen verwarming dus savonds en sochtends is het best wel koud maar daar kun je je prima op kleden. En er is vanaf 4uur smiddags geen water meer dus dan staat er een grote ton vol met water naast de badkamer om de wc mee door te spoelen :P Dus al met al heb ik superchill hier bij mn hostfamily! :D

Gister zijn we ook op een tocht gegaan, weer voor een meeting (die dit keer wel door ging) alleen veel hoger en waaaaaw de uitzichten van gister waren echt prachtig!! De meeting was ook leuk en vooral al die superschattige kindjes zijn fantastisch :D
Savonds ben ik met Sarah (een andere volunteer hier) gezellig wat gaan eten en Pisco Sour gaan drinken. Dat is het typische lokale drankje :)

Dus dat waren m'n eerste paar dagen :) morgen of overmorgen ga ik beginnen aan m'n opdrachten dus ik ben benieuwd!

Besitos xx

  • 01 Oktober 2014 - 08:44

    Matthijs En Bieuwke:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en dat de mensen vriendelijk zijn! Veel plezier daar!!

  • 01 Oktober 2014 - 08:50

    Daan:

    Klinkt weer super Milou! Zo leuk om te lezen dat je meteen weer op je gemak bent aan de andere kant van de wereld. Veel foto's maken=)! geniet ervan en succes!

  • 01 Oktober 2014 - 09:48

    Lilian Arts:

    Gaaf om zo met mensen in contact te komen in zo'n super mooi land, omgeving.
    Mooie tijd toegewenst, groetjes uit Rosmalen.

  • 01 Oktober 2014 - 12:54

    Francois Lommelen:

    Hallo Milou,
    Zoals gewoonlijk is het weer hartstikke leuk om al die verhalen te lezen. Ik zie het ook zo voor me, als je het beschrijft. Veel plezier, geniet ervan en let een beetje op je gezondheid. Bezorgde oom.
    Gr. en veel liefs Francois.

  • 01 Oktober 2014 - 17:06

    Dennis:

    hi sis!

    Klinkt goed! Enjoy, maak fotos en ik kan niet wachten tot de volgende update:)
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 11464

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 21 Maart 2016

Stage bij KITA in Kumasi, Ghana

24 September 2014 - 19 Maart 2015

Stage Huancayo Peru

30 April 2014 - 22 Juli 2014

Minor Bangalore

20 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage bij SPAK in Kathmandu

Landen bezocht: