Merry Xmas & a happy new year! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Merry Xmas & a happy new year! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Merry Xmas & a happy new year!

30 December 2014 | Peru, Cuzco

Holaaa!

Fijne kerst gehad allemaal?
Wij hadden besloten om kerst te vieren in Arequipa omdat t regenseizoen is begonnen in Cusco en in Arequipa is het lekker warm! :D

Wij is trouwens 3 deutschers Andre, Markus en Michael en Pieter en ik. (Voor de mensen die t zich afvragen; Pieter en ik zijn uit elkaar maar we zijn nog wel supergoeie vrienden dus reizen nu nog f samen :) ) We hebben elkaar allemaal leren kennen in het hostel in Cusco en t klikt goed en trekken de afgelopen weken dus samen op met af en toe tussenpauzes omdat er een of twee mensen een tripje maken.
Pieter, Andre en ik waren al een paar dagen eerder in Arequipa waar we lekker hebben genoten van de zon en de keuken in het hostel! Elke namiddag zelfgemaakt guacamole met biertjes :D De avocado hier in Peru is het allerlekkerste ooit. Heel veel verschillende soorten en de een nog romiger dan de ander!
Arequipa ligt niet heel ver van de zee dus een dag zijn we met de bus naar het strand geweest. Lekker dagie chillen op het strand :)

Op de dag van kerstavond gingen we sochtends een free walking tour doen. Dit is een superleuk concept wat je in veel grote/toeristische plekken vindt waar een gids je een tour door de stad geeft en dat je achteraf zelf kunt bepalen hoeveel je hem of haar voor deze service wilt geven in de vorm van fooi. Ik had dit al in Cusco gedaan en dat was superleuk geweest dus vol goede moed op naar de free walking tour van Arequipa maar dat was helaas niet zo'n succes. Gelukkig was er een superleuke straathond die vrijwel vanaf het begin met ons meeging dus zo hebben we ons 3,5(!) uur vermaakt :)

Smiddags kwamen Markus en Michael aan en hebben we gezellig gechillt en ons later een beetje opgedoft om savonds deel te nemen aan het kerstdiner waarvoor de familie van het hostel bijna de hele dag in de keuken had gestaan. Het kerstdiner was veel en lekker. Na het diner hebben we een eigenverzonnen drankspel versie van tafelvoetbal gespeeld waar ik een heel stuk minder slecht in was dan verwacht :D
Vervolgens savonds om 12 het dakterras op want hier is ook vuurwerk met middernacht op kerstavond! Heel mooi uitzicht op veel vuurwerk in de hele stad! De rest van de avond hebben we er nog een feestje van gemaakt op het dakterras.

Eerste kerstdag hebben we alleen maar de hele dag gechillt in de zon en tweede kerstdag hebben we nog een museum bezocht. Een hele andere kerst dan normaal maar zeker ook een niet verkeerd! ;)

Vervolgens zijn we met z'n alle vertrokken naar de Colca Canyon, een canyon twee keer zo diep als de grand canyon, waar we een tweedaagse trek gingen doen. Bij gebrek aan kleine tassen zouden Andre en ik mijn backpack delen. Andre had f niet goed nagedacht en veeel te veel spullen meegenomem dus dat heb ik gevoeld. Echt een veeel te zware tas! De trek was leuk maar ik heb wel beseft dat ik toch liever bergen oploop dan af! Veel meer rewarding want je uitzicht wordt steeds mooier en beter :D Terwijl ik dit typ zitten we in de bus terug naar Arequipa waar we savonds de bus terug hebben naar Cusco.

Nu terug in Cusco en over een paar uurtjes haal ik mn ouders, broertjes en Danielle op van het vliegveld! :D

Iedereen alvast een heel mooi nieuwjaarsfeestje toegewenst en de allermooiste wensen voor 2015!

xxxx

• 30 December 2014 - 20:06

O Lommelen:

Mooie kiekjes fijne jaarwisseling en een super 2015 Oma

• 30 December 2014 - 21:55

Freek:

Super Cool, Milou!

Ich bin Bloody jealous! Dich höbs ein laeventje!
    Dit is het laeve; lekker reize, väöl chille, gein zörg euver mörge en veural gein zörg euver euvermörge!!!
    Ich bin blie dat 't dich zwa good aafgeit.

Eine gooje roetsje en haupelijk zeen ver os nog veurdat ich weer pleite bin (-X

xxx <3 Freek

• 31 December 2014 - 12:39

Francois Lommelen:

Hoi Milou,
    Leuk weer om je belevenissen te lezen, dat was toch een aparte kerstmis die je niet zo gauw zal vergeten. Ik, wij wensen je een hele fijne jaarwisseling toe, dat zal wel lukken met je familie en vrienden. Doe ze de hartelijke groeten van ons en tot binnenkort?.
    Liefs Francois.
    Ps Ik ben hartstikke trots op je.