Pokhara enz - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Pokhara enz - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Pokhara enz

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste Didi, Bahini, Dai ki Bhai,

Alles goed? Erg lang geleden dat ik nog eens wat ge-update heb! Maar heb de afgelopen tijd eigenlijk zoveel gewerkt dat ik niet zo veel boeiends te vertellen had! :P maar nu dus weer wel! :D ik zit op dit moment in de bus terug naar kathmandu vanuit Pokhara. Op de slechtste plek die je kunt hebben (achterste rij, middelste stoel :P) busreis heen was eigenlijk heel prima toen was ik samen met fleur, zaten we in het midden en waren er 2 stoelen vrij zodat we allebei 2 stoelen hadden als we wouden slapen :) deze terugweg is iets minder comfortabel. Ik vlieg elke keer minimaal 10 cm de lucht in als de hobbel of het gat in de weg maar groot genoeg is! :P

Maargoed Pokhara dus, ik vind het echt fantastisch mooi! Het ligt aan een supermooi meer tussen de bergen! We wouden eigenlijk gaan paragliden maar Fleur was de eerste dagen een beetje ziek en 't was helaas erg bewolkt de dagen dat we daar waren! Een dag heeft t zelfs bijna hele dag geregend maar toen hebben we heerlijk in een leuk tentje aan het meer een boek liggen lezen! Superchill! Voor de rest heb ik een leuk tempeltje bezocht, 'n hele mooie stupa en hebben we onze roeikunsten geshowd op het meer! :D
Heel leuk gehad dus! Nu dalijk kom ik weer een keer aan in Kathmandu dan moet ik heel even langs mijn reisbureautje in Thamel om het laatste deel van de tickets te betalen en op te halen. Pieter komt namelijk op mijn verjaardag hier aan en dan vliegen we op 1 Juli door naar Bali, Indonesie! :D
En volgende week komen m'n ouders aan die dus ook nog hier zijn op mn verjaardag! Te leuk! :D

Maargoed eerst nog even hier, we zijn ondertussen alweer 2 dagen verder en na thuiskomst uit Pokhara meteen weer aan het werk gegaan want we hebben zaterdag weer de volgende editie van sounds & bites! Nog genoeg te doen en te regelen! Verder gaat het hier z'n gangetje, m'n Nepalese lessen hebben eindelijk een beetje nut! Ik ben ondertussen een perfecte onderhandelaar in het Nepalees! :P vooral taxi's regelen gaat soepel! Alleen dan zit ik in de taxi en beginnen ze hele verhalen en dan snap ik er dus niks meer van! haha :P

Oohja de begroeting hierboven: Namaste Didi, Bahini, Dai ki Bhai,
(Hallo zus, zusje, broer of broertje) Dit is hier de normale manier om iedereen aan te spreken vrouwen of mannen ouder dan ik zijn zus en broer en jonger is broertje of zusje:) heel vriendelijk! Vooral ook leuk dat Pesel die bij ons werkt het dan ook vertaalt naar het Engels. Die spreekt me dus altijd aan met sister :) heel leuk!

Weet niet of ik dat al verteld had maar ik geef hier dus ook nederlandse les! Superleuk is dat! Momenteel aan Sajana en Sarita en Sajana( de receptioniste van SPAK) vertaalt het dus ook door naar het NL en noemt me zus :P leuk!

Verder ben ik al bezig met het maken en afsluiten van mijn portfolio omdat Marloes de laatste twee weken van mijn stage op vakantie is moeten we dit dus van te voren afronden! Erg druk dus en contact met school gaat allemaal erg moeizaam dus dat is nog wel even stressen maar dat komt allemaal goed! :)

Oohja SPAK & beans natuurlijk! Gaat heel goed :) We hebben het assortiment best veel veranderd en verkopen nu wekelijks kilo's hummus, tzatziki en olijventapenade! Superlekker allemaal! Ook hebben we pas brownie, mango taart en spinaziesoep gemaakt! Allemaal zoo lekker! :D ik heb alweer zin om in NL ook al dit lekkers voor jullie te maken! :D

Nou we zijn nu weer 2 dagen verder! In 1x dit verhaal schrijven blijkt lastig :P maar dus Sounds & Bites editie 4 zit er alweer op! Was een geslaagde dag en ik heb zojuist mijn dik 60 pagina tellende portfolio naar mn begleidster opgestuurd! :D Heel fijn gevoel!

Nou lieve mensen dat was het weer even voor nu! Als het goed is ga ik de komende periode meer tijd hebben voor leuke dingen dus dan zal ik binnenkort weer eens wat leuks schrijven!

Groetjes!!

  • 26 Mei 2013 - 19:57

    Dennis:

    Hallo Bahini!!

    EIndelijk weer eens een verhaaltje! klinkt allemaal supertof nog steeds en blij voor je dat je de school rompslomp afhebt. Hopelijk wordt je harde werken ook meteen vertaalt naar keiharde credits. Pap en mam zijn binnenkort daar en dan kan je weer even tourguiden. Het eind is nabij!!
    Tot snel weer..

    xx Dennis

  • 26 Mei 2013 - 23:32

    Danielle:

    Hoi zus! Haha

    Weer leuk om je verhaaltjes te lezen! Het klinkt allemaal super vet, en vooral dat je je daar zo op je plek voelt, super fijn!
    En ook dat het zo goed gaat daar, top, heb al zin om het allemaal een keer te komen proeven in Maastricht haha!
    Heel veel plezier met je ouders en daarna met Pieter, en geniet er nog even van!

    Spreek je snel x

  • 31 Mei 2013 - 20:26

    Francois Lommelen:

    Namaste nichtje Milou,
    Super vet om je reisverslag te lezen. Ik geniet er zo van dat ik het allemaal zo voor me zie. Je kan ook leuk schrijven , dat heb je natuurlijk van je vader. Vele groetjes aan je ouders en natuurlijk aan jezelf. Hou je goed en hopelijk schrijf je weer snel zo'n leuk verhaal. Liefs Francois.

  • 03 Juni 2013 - 16:46

    Eviek:

    Leuk om weer wat van je te lezen Miloutje! Klinkt nog steeds goed, op het harde werken na ;) Maar dat wordt binnekort lekker verruild voor chillen met je ouders en man :). Ik ben nu super druk met mn scriptie maar ga je in elk geval voor 1 juli nog een Bali-mail sturen! Wie weet zien we ons daar nog en anders tot snel in Nederland! (Ik zeg haal een Lowlands ticket!) Xx

  • 06 Juni 2013 - 05:33

    Francois Lommelen:

    Namaste jarige,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Smak,smak,smak. Dat waren dus de kusjes. Ik zal wel een van de eerste zijn om je te feliciteren. Helaas heb ik geen mob nr. van je, anders had ik je nog gebeld. Oh ja ,ik heb ook geen facebook, dus doe ik het maar zo. Nou Milou geniet van je verjaardag, helemaal in India, wat wil je nog meer. Groetjes, ook aan je ouders, en nog een fijne verjaardag.
    Liefs, John en Francois.

  • 06 Juni 2013 - 08:25

    Daniella Bruls:

    Hallo Milou,
    Van harte proficiat met je verjaardag! Ik lees dat je een hoop bezoek krijgt deze dagen, dus geniet er maar lekker van!!
    Groetjes,
    Daniella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11401

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 21 Maart 2016

Stage bij KITA in Kumasi, Ghana

24 September 2014 - 19 Maart 2015

Stage Huancayo Peru

30 April 2014 - 22 Juli 2014

Minor Bangalore

20 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage bij SPAK in Kathmandu

Landen bezocht: