Verjaardag Teresa met Cavia & bier - Reisverslag uit Huancayo, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Verjaardag Teresa met Cavia & bier - Reisverslag uit Huancayo, Peru van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Verjaardag Teresa met Cavia & bier

17 Oktober 2014 | Peru, Huancayo

Duss.. tijd voor een update!
Even denken.. Ohja! Verjaardag van Teresa. Heel leuk we hebben n superleuke dagtrip gemaakt met haar, haar zoon Jose, Sarah en ik. We hebben een aantal omliggende dorpjes met traditionele arts & crafts bezocht en nog wat andere toeristische bestemmingen, erg mooi, interessant en gezellig! Terwijl wij weg waren verzorgden Maria en Ines (2dochters) het diner & voorbereidingen van het feest van die avond. Toen wij thuiskwamen stond alles klaar, kwam nog meer bezoek en konden we beginnen met….. Cavia eten :D
Nouuuu het was best prima. Iedereen kreeg een pootje, met daaraan nog de klauw inclusief nagels en al ;) Het is vooral moeilijk te eten door de vele kleine botjes die erin zitten. Verder smaakt het vlees eigenlijk gewoon naar kip dus het was niet vies. Alleen had ik meer moeite met de saus omdat ik wist dat daar alle ingewanden in gekookt waren :P maar ik heb een acceptabel deel opgegeten en de rest weggedaan. De rest van het gezelschap (behalve Sarah :P) Heeft ontzettend gesmuld van dit maaltje en zeker wel 2 of 3 porties opgegeten ;)
Na het eten kon het drinken beginnen (Dit gaat namelijk niet tegelijkertijd :P In Peru krijg je altijd je drinken na het eten geserveerd). Ook bier drinken ging op z´n peruaans namelijk: je zit in een kring, pakt een grote fles bier (ze hebben hier van die 0.75ltr flessen bier), 1 glas en emmertje. Het emmertje zet je in het midden van de kring, een persoon krijgt het glas en bier. Deze schenkt een beetje in het glas en geeft de fles door aan de persoon naast hem. Deze persoon houdt de fles bier vast totdat jij je glas leeg hebt, dan schud je de laatste druppels uit je glas leeg boven het emmertje wat in het midden staat en geeft het glas door aan degene naast je. Deze doet precies hetzelfde en zo gaat het de hele avond verder ;) in grote groepen mag er een tweede fles gebruikt worden dus dan gaan er gewoon twee flessen rond! :D het geeft een leuke extra dimentie aan het feest en omdat je de druk wel voelt van het doorgeven, drink je best wel snel door ;)
Verder werd er die avond gedanst en karaoke gezongen! :D
Verderrr.. zijn er wat nieuwe vrijwilligers gearriveerd. De een wat leuker en positiever dan de ander dus het is ook nog niet helemaal zeker of iedereen blijft :P we gaan het meemaken! Maar voor de feestjes etc is het in ieder geval leuk! Afgelopen zaterdag hebben we weer een dagtripje gemaakt en zijn we savonds opstap geweest. Leuk! Bijna de hele avond salsa achtige muziek :D we hebben de heeele avond gedanst en de twee dagen erna had ik spierpijn, haha!
Verder gaat het leven z´n gangetje hier. Ik ben bezig met mijn onderzoek op te zetten en te kijken wat voor dingen ik ernaast ga doen. Zoals het er nu uitziet ga ik waarschijnlijk 1 computerles geven (omdat ik zo supergoed ben met computers :P) haha nee het gaat er meer om om die kinderen te leren hoe ze zelf iets kunnen opzoeken, uitvinden. De educatie cultuur is hier namelijk zo: de leraar zegt iets of schrijft iets, de studenten schrijven dit in hun schrift – zo, nu kennen ze het. ERG triest en moeilijk om te zien! Dus mijn les is voornamelijk een vraag stellen en ze laten nadenken hoe ze dit te weten kunnen komen en da twat ze vinden in eigen woorden of plaatjes of wat dan ook te laten maken in mooie WORD documentjes. Zo leren ze zelf zoeken, zelf nadenken en WORD gebruiken ;)
Vanmiddag vertrekken we met Sarah, Anna (een leuke Franse volunteer) en Teresa en ik naar Andamarca. Dit is het dorpje waar Teresa vandaan komt en waar haar man nog steeds altijd woont (hij komt elke maand 2 dagen naar huis). 6 of 7 uurtjes in ´n busje dan zijn we er :D en dan n weekendje daar chillen zonder internet verbinding :D

xxxx

• 17 Oktober 2014 - 18:44

Daan:

Toevallig lig ik net in bed in Hong Kong en zie ik je mailtje!!:D leuk verhaaltje weer. Aan de hoeveelheid smileys te zien voel je je weer helemaal thuis en gaat alles goed! Super! Kan niet wachten om het met mijn eigen ogen te zien. Geniet van het weekend! Xx

• 18 Oktober 2014 - 00:15

Matthijs En Bieuwke:

Leuk dat je het zo naar je zin hebt in Peru!We genieten met je mee!Fijn weekend.

• 20 Oktober 2014 - 13:36

Francois Lommelen:

Hoi Milou,
    Ben blij voor je dat je het zo leuk vind daar. Nog veel succes en veel plezier toegewenst door je meelevende oom.
    Gr.Francois.