Indiase Birthday - Reisverslag uit Bangalore, India van MilouLommelen - WaarBenJij.nu Indiase Birthday - Reisverslag uit Bangalore, India van MilouLommelen - WaarBenJij.nu

Indiase Birthday

12 Juni 2014 | India, Bangalore

Op zn Indiaas verjaardag vieren is leuk! We waren donderdagavond bij Meena gaan eten en waren rond half12 terug in de PG. Daar werd ik om 12 uur precies verrast door 9 lieve Indiase vriendinnetjes die een taart en cadeautjes hadden! Suuperleuk! Net zoals in Nepal is het hier normaal dat de jarige de taart aansnijdt en iedereen een voor een n stukje taart in de handen geeft. Dan voordat ze dat opeten moet je eerst een hapje ervan nemen en dan vervolgens krijg je van sommigen de helft van de taart weer terug in je gezicht! Erg grappig dit halve taartgevecht! :D Vervolgens zijn we (weer met de alcohol verstopt :P) naar het huis van een van die meisjes gegaan, zij woonde eerst ook in de PG maar woont nu met 2 andere meisjes in een appartement. Daar hebben we nog een leuk feestje gevierd waar ze traditioneel voor me gezongen en gedanst hebben! :D Heel leuk!!
De ochtend erna was natuurlijk wat minder leuk :P maar Jana was zo lief om me na de lunch naar huis te laten gaan om te gaan slapen want zij was veel eerder naar huis gegaan die avond dus toen heeft zij het werk van die dag afgemaakt. :)
Toen later die middag werden we opgehaald door een collega en zijn we met hem en zijn vrouw en dochtertje gaan sari-shoppen omdat we eigenlijk op zaterdag naar een bruiloft zouden gaan. Een sari is traditionele Indiase kleding voor vrouwen. Het is een lap stof van 7meter lang en die wikkel je om als een rok en het laatste stuk hang je over een schouder heen. Eronder draag je een topje wat je buik niet bedekt. Heel raar is dat hier. Je mag geen benen laten zien maar een hele blote buik is prima. Je ziet dan ook vaak genoeg oudere vrouwen met een behoorlijk dikke blote rijst buik :D supercharmant! ;)
Maargoed toen hebben we dus een Sari gekocht, ik heb een hele mooie blauw-groene! Vervolgens zijn we macdonalds gaan eten (op mn verjaardag!!??) haha maargoed en toen zijn we mee naar hun huis gegaan waar de vrouw onze handen prachtig volgetekend heeft met mehendi (henna). Dit duurde alleen wat langer dan gepland dus toen was uiteindelijk de hele avond al voorbij! De avond eindigde alleen iets minder mooi dan gehoopt want toen kwam het geld verhaal naar boven. Opeens werden we VEEEL te veel gevraagd voor de mehendi (het 3 dubbele) dus toen gingen we met een vervelend gevoel naar huis, eenmaal thuis aangekomen kwamen we erachter dat iedereen in onze PG minder betaald dan wij dus de ochtend erna ben ik dit gaan checken en nu blijkt dat Prabhu overal waar hij ons 'helpt' voornamelijk zichzelf helpt door z'n zakken te vullen! Te boos was ik dus we wouden ook echt niet meer met hem naar die bruiloft die avond. Dus op zaterdag uiteindelijk geen bruiloft maar een gezellig avondje in 'n brewery met vrienden uit Goa! En omdat we afgelopen zaterdag gewerkt hebben kunnen we dit weekend weer lekker 3 dagen weg! Vanavond in de sleeper-bus op naar Hampi! :D

xxxx

• 12 Juni 2014 - 12:55

Mam:

Ha maedje,

Wie is t mit de boosheid? Ein bietje gezak noe? Ich ben waal ein bietje sjloes op dich mit allemaol die leuke verjoardage die ze de letste joare hubs mitgemaak! Dae van veurig joar hubbe veer natuurlik auch moage mitviere.
    Wat is der te zen in Hampi? mosse dao lang veur reize?
    Veer hubbe noe auch ech zomer. Noe is t lekker, mer veurige weak woar t werm en benauwd en dat vong ich neet allein:-) Veer hubbe zelfs noodwear gehad. pinkpop kreeg zelfs code rood, mer alles is gelukkig good gegange.
    Dalik goan ich mit opa en oma noa Dennis en Daan. Mer easj op t terras van La Trappe. Ich hub dr noe al zin in. Ein minpuntje: ich ben de bob!
    Heal veul plezeer in Hampi en sjtuur mer weer get foto's. Dat veng ich erg leuk (en auch herkenbaar) om te zeen.

Heal veul xxxxxxxxxx
    Mam

• 13 Juni 2014 - 14:54

Francois Lommelen:

Hallo nichtje,
    Dat was weer een verjaardag om niet te vergeten. Jammer van die vervelende ervaring, maar ieder nadeel heb z'n voordeel, dus het komt allemaal wel goed. Veel plezier nog en merk je nog iets van het W.K. voetbal. Gr. en ik wacht weer vol spanning op je volgende verhaal.
    Liefs Francois en John.